2009. december 19.

MADELEINE (francia)

Nem lehet elég finomságot kipróbálni a francia konyhából!!! Íme még egy a kedvenceim közül:

Hozzávalók:

2 tojás
1 csomag vaníliás cukor
csipet só
6 dkg cukor
7 dkg finom liszt
fél citrom leve és reszelt héjja
5 dkg olvasztott vaj (laktózmentes)
5 csepp mandula eszencia

Speciális konyhai eszköz: madeleine sütőforma (12 darabos)

Erről az a sztorim, hogy már jó régóta keresek ilyen sütőformát, amióta megismerkedtem ezzel a sütivel. Itthon persze nem lehetett kapni jó sokáig, de mostanában megjelent. Nem volt egyszerű beszerezni, de végül sikerül az egyik nagy élelmiszerboltban.
Múlt pénteken azonban egy nagyobb csoportnak kellett volna sütnöm madeleine-t, amihez kellett volna még egy forma. Nem volt időm kiutazni ugyanoda, így próbáltam Budapest belvárosában beszerezni, vasedény boltokban. Bementem három helyre; vicces volt, mert mindhárom helyen a következő beszélgetés zajlott, szó szerint:

"Én: - Elnézést, madeleine sütőformát keresek!
Eladó: - Hogy micsodát?
Én: - Madeleine sütőformát.
Eladó: - Muffin sütőformára gondol?
Én: - Nem. Madeleine-re.
Eladó: - Az mi?
Én: - Valami olyasmi, mint a muffin forma, de ez inkább levél alakú.
Eladó: - Ja. Az nincs."

Így kétszeri sütésre lett megfelelő mennyiség.

Egyébként így néz ki a forma, kedves Vasedényes Eladók:



Elkészítés:

Olvaszd fel a vajat és figyelj rá, hogy ne forrjon, majd hűtsd ki addig, amíg egy kicsit újra megszilárdul. Verd fel a tojást habosra és add hozzá a vaníliás cukrot, a sót és apránként a cukrot.

TIPP: A jó madeleine egyik titka, (a vaj megfelelő kezelésén kívül) hogy nagyon alaposan ki van keverve benne minden összetevő!

Ezért legalább 5 percig keverd robotgéppel a fenti összetevőket. Apránként add hozzá a lisztet, jól dolgozd el, majd kerüljön bele a citromhéj és a leve is. Végül pedig a mandulaaroma. Tovább keverd a robotgéppel és a legvégén add hozzá a vajat is. Ha tökéletesen összedolgoztad őket, fedd le a masszát és legalább egy-másfél órára rakd be a hűtőbe.
Melegítsd fel a sütőt 180 fokra, a masszát pedig adagold bele a kivajazott és lisztezett formába, egyenletesen.
18-20 percig süsd, de figyeld közben, mert könnyen megég a széle.





Nincsenek megjegyzések: